Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Ο Νώε, ο Λωτ, τα Σόδομα, τα Γόμορρα και το κακό συναπάντημα.....

γράφει η Έλσα Παπαγιαννοπούλου
 
Μεγάλη Πέμπτη βράδυ έχω να διαλέξω μεταξύ θρησκευτικών ταινιών και ποδοσφαίρου. Φυσικά διαλέγω, για μία ακόμα φορά, την κατηγορία των θρησκευτικών. O Νώε και ο κατακλυσμός με τον Γιόν Βόϊτ……
Το έχω ξαναδεί βέβαια το εργάκι, το θυμάμαι και από τα σχολικά χρόνια…. Δεν βαριέσαι λέω, μια ακόμα επανάληψη δεν βλάπτει σοβαρά την πνευματική υγεία.
Αρχίζει με τον Νώε στα Σόδομα…. Αυτά που είναι δίπλα στα Γόμορρα…. Όμορα δηλαδή…
Γυρνώντας λοιπόν ο Νώε από κάποιον πόλεμο, βρίσκει τα Σόδομα μέσα στην ακολασία… το ίδιο βράδυ ακούει τον Θεό να του μιλάει.
Εδώ θα κάνω μία παρένθεση με σοβαρό ύφος γιατί μου αρέσει η βαθύτερη έννοια του διαλόγου που ακολουθεί:
-Θεός: Νώε..
-Νώε: ποιος είναι?
-Θεός : ο Θεός σου..
-Νώε: γιατί Θεέ μου μου μιλάς με την δική μου φωνή?
-Θεός: γιατί είμαι μέσα σου…..
Καταλάβατε… ο Θεός είναι μέσα μας.
 
Λοιπόν που είχα μείνει? Α, ναι. Ο Θεός μιλάει με τον Νώε και του ανακοινώνει ότι πρόκειται να καταστρέψει το Σόδομα και τα Γόμορρα. Πέφτει στα πόδια του ο Νώε και τον παρακαλάει να σώσει τουλάχιστον τους ενάρετους. Αφού υπάρχει ένα παζάρι και το τελικό νούμερο είναι 10 ενάρετοι, ο Θεός αφήνει τον Νώε να συσκεφτεί με την γυναίκα του και να προτείνουν 10 ενάρετους για να τους σώσει. Τελικά καταλήγουν στον Λωτ. Πάει λοιπόν ο Νώε στο Λωτ, και του ανακοινώνει ότι πρέπει να φύγει για να σωθεί και φυσικά ότι δεν πρέπει να γυρίσει με τίποτα να κοιτάξει πίσω του.
Η ταινία συνεχίζει με την φυγή των δύο οικογενειών και την γυναίκα του Λωτ να γίνεται στήλη του άλατος……
 
Και σε αυτό το σημείο αρχίζει ο καυγάς μου με την αδελφή μου η οποία ισχυρίζεται ότι ο Λωτ είναι ανιψιός του Αβραάμ και με εμένα να επιμένω ότι ο Λωτ είναι ανιψιός του Νώε. Αφού το δείχνει και στην ταινία, σίγουρη εγώ, ότι τουλάχιστον οι θρησκευτικές έχουν μία μεγάλη δόση αλήθειας, ως προς τις γραφές.
Και ξαφνικά σταματάω. Ναι, θυμάμαι ότι ο Λωτ των Σοδόμων είναι πράγματι ανιψιός του Αβραάμ, αλλά είναι και του Νώε? Μα καλά αν ο Λωτ είναι ο ανιψιός του Αβραάμ και πέθανε στον κατακλυσμό του Νώε, όπως δείχνει στο έργο, τότε και ο Αβραάμ πέθανε στον κατακλυσμό (μαθηματικό συμπέρασμα). Τότε πως επέζησε ο Ισαάκ και ο Ιακώβ και ……. Εμείς.
 
Κοιταζόμαστε με την αδελφή μου και κάνουμε την επόμενη αυτονόητη κίνηση. Laptop , και οι δύο διαφορετικό, και google… έφτασα να διαβάσω και το βιβλίο της Γένεσης μέχρι να φτάσω στο Αβραάμ γέννησε Ισαάκ…. Τελικά πράγματι ο Λωτ είναι ανιψιός του Αβραάμ, σώθηκε από τα Σόδομα και δεν έχει καμία σχέση με τον Νώε και τον κατακλυσμό που είχε ήδη πραγματοποιηθεί πάνω από  πέντε  χιλιάδες χρόνια πριν, και κατ’ επέκταση ο Νώε δεν έχει καμία σχέση με την καταστροφή των Σοδόμων…..
 
Και κατ΄ επέκταση η λάθος επανάληψη προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην πνευματική υγεία. Είπαμε ότι η Αγία Γραφή  βρίθει από ανακρίβειες λόγω των περικοπών που έχει υποστεί, και από Χριστιανούς (η Καινή) αλλά και από Εβραίους (η Παλαιά), αλλά τουλάχιστον έχει μια συνέπεια στην χρονική συνέχεια των γεγονότων. Μην καταλήξουμε όμως στα σοβαρά θρησκευτικά έργα να στοιχηματίζουμε πότε θα βγει η Ζήνα με τον Ηρακλή να βοηθήσουν την Αγία Οικογένεια να φύγουν από την Βηθλεέμ για την Αίγυπτο πάνω στον κένταυρο Χείρωνα…..
 
Αγαπητοί αναγνώστες ζητώ συγνώμη αν βρήκατε βλάσφημο το παραπάνω κείμενο, αλλά το μήνυμα μου είναι, αν θέλετε να μάθετε τις γραφές ανοίξτε το σωστό βιβλίο και μην βασίζεστε τόσο στα χολιγουντιανά επικά έργα......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου