Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Ενυδάτωση κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.......

Ενυδατωση κατά την διαρκεια του καλοκαιριου
















1. Καλοκαίρι . Μια εποχή του χρόνου, που δεν πρέπει να συγκεντρωνόμαστε μόνο στο να τρώμε υγιεινά, αλλά και στο να παραμένουμε επαρκώς ενυδατωμένοι . γιατί ως γνωστόν οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού , μπορούν να οδηγήσουν σε δυσάρεστα
συμπτώματα , εάν δεν υπάρχει η επαρκής κατανάλωση υγρών στον οργανισμό
 
2. Το νερό , αποτελεί ως γνωστόν ένα από τα πιο επιζητούμε να και σημαντικά θρεπτικά συστατικά στο καθημερινό σιτηρέσιο του καθενός , σε κάθε εποχή του χρόνου , και σε κάθε καιρική κατάσταση , γιατί μέσω αυτού πραγματοποιούνται ορισμένες ζωτικότατης σημασίας λειτουργίες στον οργανισμό κάθε έμβιου όντος και ιδιαίτερα του ανθρώπου .
  • Μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά , ανάμεσα στους ιστούς του σώματος.
  • Διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα , την αρτηριακή πίεση
  • Ρυθμίζει την θερμοκρασία σώματος
  • Καθαρίζει μέσω των νεφρών τον οργανισμό από τις τοξίνες και τα κατάλοιπα των φαρμάκων.
  • Λιπαίνει τις εσωτερικές επιφάνειες των ιστών 
3. Συμπτώματα Αφυδάτωσης
  • Πονοκέφαλος
  • Πυρετός
  • Ξηροστομία
  • Εμετός
  • Ναυτία/Ζαλάδες
  • Εύκολη κόπωση
  • Αδυναμία πρόκλησης δακρύων
  • Κράμπες στους μυς
  • Απώλεια προσανατολισμού και ισορροπίας
  • Αυξημένη επιθυμία για διούρηση
((Jay A. Ruettgers PT ,DPT , CSCS , Director of Physical Therapy , TherapeuticAssociates – Staying Hydrated during summer)
 
4.Συνιστώμενη προσλαμβανόμενη ποσότητα
Το Ν.Ι.Μ. (National Institute of Medicine) , συνιστά περίπου 3 λίτρα ανά ημέρα προσλαμβανόμενων υγρών για τους άνδρες και 2 λίτρα ανά ημέρα για τις γυναίκες , μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνονται και διάφορα υδατικά αφεψήματα , όπως καφές , χυμοί , τσάι .
 
5. Επιπλέον, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνιέται στην παραπάνω προσπάθεια υπολογισμού της ημερήσιας πρόσληψης , και η ποσότητα υγρών . που βρίσκεται κρυμμένη στα τρόφιμα , και ειδικά στα φρούτα και τα λαχανικά.
 
6. Γυμναστική κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, και η κατ επέκταση υπερβολική εφίδρωση που επιφέρεται στο σώμα του ασκούμενου , δημιουργεί επιπλέον ανάγκες για πρόσληψη υγρών , ηλεκτρολυτών και νερού . Άρα λοιπόν , σιγουρευτείτε ότι θα διατηρήσετε την ιδανική ενυδάτωση , πριν , κατά την διάρκεια και μετά από μια έντονη άσκηση , και ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
 
7. Να θυμάστε πάντα, ότι όταν μιλάμε για διατήρηση σωστού επιπέδου ενυδάτωσης , το καλοκαίρι , το νερό αποτελεί την ανώτερη επιλογή . Τα αθλητικά ποτά , είναι πιθανό , να είναι απαραίτητα κατά την έντονη άσκηση , λόγω της απώλειας ηλεπκτρολυτών μέσω της εφίδρωσης , αλλά να προτιμώνται καλύτερα ροφήματα , με χαμηλό θερμιδικό συνολικά κόστος γιατί τα γλυκαντικά, με προσθήκη φρουκτόζης , προσθέτους ανούσιους απλούς υδατάνθρακες στην διατροφή σας.
 
Χαραλαμπίδης Γιώργος
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Msc PHhysical Education at Leeds Uni
Ειδικού Αντικαρινικού νοσοκομείου Πειραιώς ΜΕΤΑΞΑ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου