γράφει η ΄Ελσα Παπαγιαννοπούλου
| ||||||||||||
Όπως μας ενημέρωσε ο κύριος Παλιάν, η συγκεκριμένη τεχνική ξεκίνησε από την αρχαία Ελλάδα και τον επιχρωματισμό των αγαλμάτων. Μπορεί εμείς να ξέρουμε να αγάλματα με το χλωμό ή το αστραφτερό άσπρο του μαρμάρου, αλλά στην πραγματικότητα όλα ήταν ζωγραφισμένα. Η μέθοδος χρησιμοποιεί ζεστό κερί, με χρωστικές σε σκόνη, πινέλα και σπάτουλες. Τα χρώματα είναι μόνο τέσσερα άσπρο, μαύρο, ώχρα και κεραμιδί. Από αυτά βγαίνουν όλα τα υπόλοιπα. Πραγματοποιήθηκε και επίδειξη της μεθόδου από τον ζωγράφο με ζωντανό μοντέλο. Ο ίδιος μελέτησε σε βάθος την τεχνική της εγκαυστικής κατά την συνεργασία του με αρχαιολογική υπηρεσία της Πέλλας όπου εργάστηκε ως μουσειακός ζωγράφος και αρχιτέκτονας. Όπως μας είπε επιχείρησαν μαζί με τους αρχαιολόγους να επιχρωματίσουν με εγκαυστική ένα μαρμάρινο άγαλμα, γιατί μόνο με την πρακτική εφαρμογή θα μπορούσαν να αντιληφθούν την τεχνική και τις δυσκολίες της. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής.
Κατά την αρχαιότητα όλοι οι μεγάλοι γλύπτες που ήθελαν να ζωγραφίσουν τα αγάλματά τους συνεργαζόταν με ζωγράφους οι οποίοι είχαν μαθητές για να τους βοηθούν στην εγκαυστική. Ήταν και φυσικά εξακολουθεί να είναι μία χρονοβόρα και επίπονη τέχνη γιατί το κερί πρέπει να παραμένει διαρκώς ζεστό για να είναι ρευστό και το να το δουλεύεις πάνω σε μία κρύα επιφάνεια όπως το μάρμαρο δεν είναι και ότι ευκολότερο. Επίσης όλα τα αρχαία ελληνικά πλοία ήταν βαμμένα με αυτήν την μέθοδο καθώς το κερί αποτελεί τέλειο μονωτικό υλικό και δεν αλλοιωνόταν με τον επαφή του με το νερό. Δυστυχώς οι μόνες καταγραφές για αυτήν την τέχνη οφείλονται στο έργο Περί Ζωγραφικής του Πλίνιου του Πρεσβύτερου, ο οποίος όμως έγραψε για μία ήδη νεκρή τέχνη με αποτέλεσμα να μην είναι καθόλου ακριβής.
Η Gallery Myro διοργανώνει συχνά σεμινάρια τα οποία έχουν μεγάλη απήχηση, αλλά έμειναν έκπληκτοι και οι ίδιοι από την πραγματικά μεγάλη προσέλευση για το σεμινάριο της εγκαυστικής. Όσον αφορά τα έργα του Κωνσταντίνου Παλιάν, που εκτίθεντο παράλληλα, ήταν πραγματικά εξαιρετικά. Σαν αρχιτέκτονας έχει άψογη αίσθηση της προοπτικής και αυτό που με μάγεψε πραγματικά ήταν η χρήση του φωτός, η χρωματική του παλέτα καθώς και το γεγονός ότι όλα τα έργα του είναι φτιαγμένα με σκόνες και κόλλα. 3-4 μόνο ήταν με εγκαυστική. Σαν άνθρωπος είναι πολύ ζεστός, ευγενικός και μεταδοτικός, και προσπάθησε με ζέση να μας μεταδώσει όσο περισσότερες γνώσεις μπορούσε.
Πηγή: http://www.cityportal.gr/articles_det1.asp?subcat_id=205&article_id=49009
site της Gallery Myro για όσους ενδιαφέρονται http://myrogallery.blogspot.gr/
θα σας ενημερώνει για τις εκάστοτε εκθέσεις της και τις παράλληλες
εκδηλώσεις που πάντα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου